راهنمای خرید اصولی دامنه

همه چیز درباره خرید و انتقال دامنه

راهنمای خرید اصولی دامنه

راهنمای خرید دامنه، در این مقاله به چند راه اصولی برای خرید یک دامنه خوب را در اختیار شما قرار میدهیم

شرکت بزرگ ارومیا سرور یکی از ارزانترین شرکت های ثبت دامنه و فروش هاست قدرتمند و پرسرعت در سطح خاورمیانه می باشد که در مقایسه با سایر شرکت ها از ویژگی های بسیار زیادی برخوردار است.شما میتوانید با خرید دامنه از شرکت بزرگ ارومیا سرور از تخفیفات ویژه خرید هاست و سرور نیز بهره مند شوید .

نام دامنه چیست؟

با تعریف ، نام دامنه به سادگی یک فرم قابل خواندن از آدرس IP است. در عملکرد ، مقصدی است که برای بازدید از وب سایت ، مانند www.google.com ، در یک مرورگر وب تایپ می کنید. از لحاظ استعاری ، بسیار شبیه به این است که شما به جای دستیابی به شماره گیری شخص با وارد کردن شماره تلفن کامل آنها ، به تماس با تلفن همراه خود بروید. شماره تلفن یک آدرس IP خواهد بود و مخاطب ذخیره شده یک نام دامنه خواهد بود. همیشه یک دامنه با یک ثبت دامنه معتبر خریداری کنید.

انواع دامنه‌ها

طبق اطلاعات سایت Verisign، تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۳۶۷ میلیون دامنه ثبت شده است. شما می‌توانید انواع مختلفی از دامنه‌ها را خریداری کنید. برای داشتن بهترین انتخاب، ابتدا باید آناتومی دامنه را درک کنید. هر دامنه از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

  1. دامنه سطح دوم (SLD)
  2. دامنه سطح بالا (TLD)

۱- دامنه‌های سطح دوم (SLDs)

دامنه‌های سطح دوم همان چیزیست که عموم مردم درباره نام یک وب‌سایت فکر می‌کنند. یک نام منحصر به فرد که نشان‌دهنده برند شماست چون افراد آن را بیشتر به خاطر می‌آورند. در یک آدرس وب، SLD درست در سمت چپ پسوند یا دامنه سطح بالا ظاهر می‌شود. این نام می‌تواند شامل هر تعداد حروف، عدد و یا هر کاراکتر خاصی که مدنظر شماست باشد؛ اما بهتر است نامی کوتاه و ساده را برای آن به کار ببرید.

۲- دامنه‌های سطح بالا (TLDs)

دامنه‌های سطح بالا را به عنوان پسوند دامنه نیز یاد می‌کنند. یک سری حروف که در سمت راست SLD بعد از نقطه وجود دارد. رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • com: مخفف عبارت commercial، که اولین دامنه TLD است. این دامنه ابتدا برای فعالیت‌های تجاری طراحی شده بود و هنوز هم محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین در نوع خودش است.
  • net: مخفف network، که در ابتدا برای سازمان‌های فناوری محور طراحی شده بود. اما در حال حاضر یکی دیگر از دامنه‌های رایج، برای صاحبان مشاغل در انواع مختلف است.
  • edu: مخفف education، این دامنه برای دانشگاه‌ها، کالج‌ها و سایر مؤسسات آموزشی ایجاد شده است. امروزه بیشتر مدارس ایالات متحده از آن استفاده می‌کنند.
  • org: مخفف organization، دامنه‌ای که برای سازمان‌های غیر انتفاعی ساخته شد اما خیلی زود بین مدارس، جوامع و شرکت‌های انتفاعی رواج یافت.
  • gov: مخفف government، این مورد صرفا برای استفاده آژانس‌های دولتی در ایالات متحده ساخته شده است.
  • mil: مخفف military، این دامنه TLD فقط برای استفاده شاخه‌های ارتش ایالات متحده طراحی شده است.

 

هر کشور هم دارای دامنه TLD مخصوص به خودش است (مانند ir. برای ایران). همچنین دامنه‌های متفرقه‌ای (niche domains) مثل coffee. و cheap. و ninja. هم وجود دارند که برای کاربردهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مجموع ۱۵۰۰ دامنه TLD مختلف وجود دارد که تعداد آن‌ها رو به افزایش است. قیمت دامنه و هزینه استفاده از هر کدام از این دامنه‌ها متفاوت است. بنابراین در هنگام انتخاب نام دامنه باید به این نکته توجه کنید.

چگونه می توانم یک نام دامنه خریداری کنم؟

با urmiaserver.com ، خرید نام دامنه بسیار ساده است. به سادگی از نوار جستجو در بالای این صفحه استفاده کنید تا در دسترس بودن دامنه را بررسی کنید ، سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید تا مراحل ثبت دامنه تکمیل شود.

من در یک شرکت متفاوت نام دامنه دارم. آیا می توانم دامنه خود را به urmiaserver.com منتقل کنم؟

آره. می توانید ثبت دامنه را انتقال دهید یا DNS را در ثبت فعلی خود به سادگی به روز کنید تا به حساب میزبانی urmiaserver.com یا هر دو مورد اشاره کنید. ما به منظور اطمینان از تجربه پشتیبانی بهینه ، میزبانی و حفظ ثبت دامنه را با ما توصیه می کنیم

خرید-دامنه

حریم خصوصی دامنه WHOIS چیست؟

شرکت اینترنت برای نام ها و شماره های اختصاص یافته (ایکان) سازمانی است که قوانین و مقررات مربوط به ثبت نام دامنه را کنترل می کند. ICANN به دلایل مختلفی از جمله تعیین مالکیت دامنه در صورت انتقال اختلاف ، نیازمند این است که یک بانک اطلاعاتی در دسترس عموم حفظ شود که حاوی اطلاعات تماس همه ثبت نام کنندگان دامنه باشد. به زبان غیرمستقیم این بدان معنی است که نام دامنه شما توسط همه قابل جستجو خواهد بود و نتایج جستجو شامل نام کامل ، آدرس فیزیکی و سایر اطلاعات تماس شما خواهد بود. به منظور محافظت از حریم خصوصی شما در این زمینه ، urmiaserver.com WHOIS Domain Privacy را ارائه می دهد که سپس اطلاعات خود را با استفاده از ما انتخاب می کند و روشی را برای شما پیاده سازی می کند تا کنترل کند که چه کسی قادر است از طریق جستجوی WHOIS به اطلاعات مخاطب شما دسترسی پیدا کند. هر زمان که نام دامنه را خریداری می کنید ، مهم نیست از چه سرویس ثبت نام دامنه استفاده می کنید ، مشمول همان قوانین ICANN هستید ، به همین دلیل استفاده از یک سرویس معتبر که به حریم شخصی شما اهمیت می دهد مهم است. urmiaserver.com همیشه فعال کردن حریم خصوصی دامنه WHOIS را توصیه می کند.

چه تعداد نام دامنه را می توانم با urmiaserver.com میزبانی کنم؟

برنامه میزبانی وب اصلی ما یک دامنه را میزبانی می کند ، در حالی که برنامه های میزبانی وب لوکس و فوق العاده ما میزبان دامنه های نامحدود خواهند بود. مهم است که طرحی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. تمام برنامه های میزبانی ما امکان ایجاد دامنه های نامحدود را فراهم می کند و مطمئناً می توانید در هر زمان ارتقا دهید.

آیا می توانم از نام دامنه سفارشی برای ایمیل خود استفاده کنم؟

کاملا. به منظور انتقال هوای حرفه ای با مشاغل آنلاین یا حتی ایجاد اولین تصور خوب ، استفاده از آدرس ایمیلی که مطابق با نام دامنه شما باشد ، مهم است. urmiaserver.com پس از تکمیل ثبت نام دامنه خود ، این تنظیم را بسیار آسان می کند.

۴.۸/۵ - (۱۲ امتیاز)

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.