تاثیر پسوند دامنه در سئوی سایت

seo-سئو

تاثیر پسوند دامنه در سئوی سایت

تاثیر پسوند دامنه در سئوی سایت

هنگام ایجاد وب سایت ، انتخاب پسوند دامنه یا TLD مهم است زیرا می تواند بر عملکرد SEO شما تأثیر بگذارد.

یک بررسی جدید از Moz نشان می دهد که پسوند دامنه تأثیر کمی در رتبه بندی شما دارد. ویژگی هایی مانند کلمه کلیدی سطح دامنه و پسوند دامنه رابطه کمتری با رتبه بندی جستجو دارند ، اما هنوز هم وجود دارند. و آنها هنوز هم در مقابل معیارهای اجتماعی مانند توییتر “retweet” قرار دارند. این مطالعه پاسخ بیش از ۱۵۰ متخصص بازاریابی جستجو را گردآوری کرده و اطلاعات را به عنوان بخشی از یک مطالعه همبستگی بزرگ جمع آوری کرده است.
به نظر می رسد .com سنتی بیش از ۵۰۰ رقیب دارد ، همه آنها به اندازه قدرتمند نیستند اما هنوز هم هستند.

آیا پسوند دامنه بر سئو تأثیر می گذارد؟

همانطور که نظرسنجی فوق بیان داشت که پسوند دامنه تأثیر کمی بر سئو شما دارد ، هنوز تأثیر واقعی TLD مطمئن نیست. اما این چیزی است که ما می دانیم:

انتخاب TLD بسیار گسترده است ، از الحاقات اختصاص داده شده به کشورها ، گرفته تا مناطق مربوط به صنعت یا مناطق جذاب (مانند نمونه های مختلف.)
کیفیت سایت هنوز اولین عامل رتبه بندی است و پسوندهای دامنه هیچ اهمیتی برای مهمتر شدن ندارند
برنامه های افزودنی کشور تنها اگر در این کشور مشاغل خود را توسعه دهید می تواند یک انتخاب هوشمند باشد. این می تواند استراتژی سئو شما را مطلوب کند
گوگل بار دیگر تأیید کرده است که پسوندهای دامنه جدید هیچ مزیتی برای رتبه بندی دامنههای سنتی .com یا .org ارائه نمی دهد. اما بیایید فکر کنیم که می تواند تأثیر غیرمستقیمی داشته باشد همانطور که در زیر می بینیم
مطالعه Moz نشان می دهد که پسوند .org بهتر از مواردی مانند .edu یا .biz عمل می کند و کمی بالاتر از .com است
پسوند دامنه می تواند به تبدیل کمک کند
افراد بسته به دامنه آن یک وب سایت متفاوت را درک می کنند. برخی از برنامه های افزودنی را می توان spammy دانست که آیا دیگران به عنوان منابع در نظر گرفته می شوند یا به خاطر سپردن آنها ساده تر خواهد بود. نباید عادتهای ناوبری افراد را دست کم گرفت.

تاثیر-پسوند-دامنه-در-سئوی-سایت

تاثیر Domain name در سئو

منظور از دامنه، نام وبسایت شما در اینترنت است که این نیز جزئی از url است. www.domain.com تعداد کاراکتر پیشنهادی گوگل و Moz  تعدادی بین ۴ تا ۸ کاراکتر می‌باشد اما با بالارفتن روزافزون سایت‌ها، آزاد نبودن دامنه‌های مناسب و هم‌چنین کمبود دامنه دارای کلمات کلیدی، پیشنهاد ما تعدادی مابین ۴ تا ۱۲ کاراکتر است.

معیارهای انتخاب نام دامنه

  • مرتبط با محتوا و موضوع سایت (استفاده از کلمات کلیدی)
  • عدم استفاده از کاراکترهای ممنوع در کل (یو آر ال)
  • عمر دامنه
  • سابقه و تاریخچه دامنه
  • عدم به کارگیری حروف مخفف
  • عدم استفاده از حروف فینگلیش (کلمات فارسی با حروف انگلیسی)
  • وجود کلمه کلیدی به تنهایی
  • املا و جمله‌بندی صحیح دامنه
  • عدم تکرار کلمات کلیدی در دامنه
  • عدم استفاده از خط فاصله در دامنه (DASH)
  • پسوند مناسب

تاثیر عمر دامنه در سئو

یکی دیگه از نکاتی که قبل از راه اندازی سایت برای سئو دامنه باید درنظر داشته باشیم عمر دامنه است. گوگل علاقه بیشتری به دامنه‌های قدیمی دارد. هرچه عمر دامنه بیشتر باشد، سریع‌تر می‌توان از آن نتیجه گرفت. یکی دیگه از فاکتورهایی که گوگل توجه زیادی به آن نشان می‌دهد “whois دامنه” است:
whois مجموعه مشخصاتی از دامنه است که شامل بخش‌های مختلفی همچون: تاریخ ثبت دامنه، تاریخ انقضا دامنه، عمر دامنه، آدرس سرور، نام مالک و مشخصات او از جمله شماره موبایل، ایمیل و … می‌باشد.

Google از نتایج جستجوی بهتری برخوردار است

با افزودن پسوند دامنه جدید ، گوگل نشان می دهد تجربه کاربر هنوز یکی از اولین دغدغه های آن است. بیایید ببینیم این ممکن است به چه معنی باشد:

برخی از TLD های جدید گران تر هستند. این بدان معنی است که وب سایتهای اسپم کمتر از این افزونه ها برای پرتاب هک های خود استفاده می کنند. بنابراین وب سایت های دارای این پسوندها ممکن است اعتماد به نفس بهتری داشته باشند.
این پسوندهای دامنه تأیید شده مانند .archi یا .gov وجود دارد. به نظر می رسد که رتبه بالاتر این وب سایت ها از آنجا که تأیید شده اند ، مناسب است.
حتی اگر کلمات کلیدی که قبل یا بعد از آن قرار می گیرند هیچ تاثیری در رتبه بندی ندارند ، آنها یکی از آنها را در درک کاربر دارند. این اطلاعات ، ارتباط و اعتماد را در اختیار شما قرار می دهد. در حقیقت ، اگر یک وب سایت به لطف کلمات کلیدی نام دامنه خود بازدید بیشتری داشته باشد ، در پایان رتبه بهتری پیدا می کند.

۴.۹/۵ - (۱۴ امتیاز)

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.