مزایای وب سرور چیست؟

سرور-جیست؟

مزایای وب سرور چیست؟

مزایای وب سرور چیست؟

توضیح مختصر

وب سرور نرم‌افزاری است که ذخیره‌سازی و ارسال محتوای یک وب‌سایت را به مرورگر انجام می‌دهد. این محتوا می‌تواند شامل، متن، عکس، فیلم و … باشد. اطلاعات به‌صورت یک فایل HTML و همراه داده‌ها به مرورگر ارسال می‌شود. این اطلاعات روی سرور مجازی یا سرور اختصاصی سایت شما قرار دارند.

به عبارت دیگر وقتی در یک وب‌سایتی بر روی فایلی کلیک می‌کنید یا فیلم و عکسی را دانلود می‌کنید، مرورگر درخواست را به وب سرور ارسال می‌کند و به‌صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قابل بررسی است. از نظر سخت‌افزاری، وب سرور کامپیوتری است که در آن فایل‌های مربوط به وب‌سایت قرار می‌گیرد و از طریق اتصال اینترنتی به کاربران درخواست کننده ارسال می‌شود. هم چنین از نظر نرم افزاری، نحوه دسترسی کاربران به فایل‌ها را کنترل و محدود می‌کند.

نحوه کار وب سرور

وب سرور برای پاسخ‌گویی به درخواست کاربران از مرورگرهای مختلف، از قرارداد HTTP استفاده می‌کند. این برنامه به دو طریق پاسخگوی درخواست کاربران است:

  1. URL ارسالی به وب سرور را جستجو کرده و نسبت به آن پاسخ را ارسال می‌کند.
  2. با اسکریپت و دیتابیس برای پاسخ‌گویی ارتباط برقرار می‌کند.

پاسخ‌گویی به درخواست‌ها ۴ مرحله دارد که این مراحل به ترتیب شامل مراحل زیر می‌شود:

  • تشخیص آدرس IP مورد نظر
  • وارد کردن آدرس توسط کاربر از طریق مرورگر و ارسال به وب سرور
  • بررسی درخواست ارسالی توسط وب سرور
  • نمایش درخواست بر روی مرورگر کاربر درخواست کننده

به عبارت دیگر زمانی که شما یک URL به‌صورت http://wwwدر مرورگر تایپ می‌کنید، این آدرس در هر جای دنیا که باشد بر روی کامپیوتر شما نمایش داده می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید اگر web server آدرس درخواست شده را پیدا نکند، خطایی با عنوان ۴۰۴ نمایش داده می‌شود.

وب-سرور

“وب سرور” می تواند به سخت افزار یا نرم افزار یا هر دو با هم کار کنند.

از طرف سخت افزار ، سرور وب رایانه ای است که نرم افزارهای وب سرور و فایلهای مؤلفه وب سایت را ذخیره می کند (به عنوان مثال اسناد HTML ، تصاویر ، شیوه نامه های CSS و پرونده های JavaScript). به اینترنت متصل شده و از تبادل داده های فیزیکی با سایر دستگاه های متصل به وب پشتیبانی می کند.
از طرف نرم افزار ، یک سرور وب شامل چندین بخش است که کنترل کننده دسترسی کاربران وب به پرونده های میزبانی شده ، حداقل یک سرور HTTP است. سرور HTTP بخشی از نرم افزار است که URL ها (آدرس های وب) و HTTP را درک می کند (پروتکی که مرورگر شما برای مشاهده صفحات وب استفاده می کند). از طریق نامهای دامنه (مانند mozilla.org) وب سایت هایی که در آن ذخیره شده است ، می توان به آن دسترسی داشت و محتوای آنها را به دستگاه کاربر نهایی تحویل داد.
در ابتدایی ترین سطح ، هر زمان که یک مرورگر به پرونده ای احتیاج داشته باشد که در یک وب سرور میزبان باشد ، مرورگر پرونده را از طریق HTTP درخواست می کند. هنگامی که درخواست به سرور وب (سخت افزار) صحیح رسید ، سرور HTTP (نرم افزار) درخواست را می پذیرد ، سند درخواست شده را می یابد (اگر در این صورت پاسخ ۴۰۴ بازگردانده نمی شود) ، و آن را دوباره از طریق HTTP به مرورگر می فرستد.

یک وب سایت منتشر کنید ، شما به یک سرور وب ثابت یا استاتیک نیاز دارید.

یک وب سرور استاتیک یا پشته متشکل از یک کامپیوتر (سخت افزار) با یک سرور HTTP (نرم افزار) است. ما آن را “ایستا” می نامیم زیرا سرور پرونده های میزبانی شده خود “as-is” را به مرورگر شما ارسال می کند.

یک سرور وب پویا از یک وب سرور استاتیک به همراه نرم افزار اضافی ، که معمولاً یک سرور برنامه و یک پایگاه داده است ، تشکیل شده است. ما آن را “پویا” می نامیم زیرا سرور برنامه فایلهای میزبانی شده را قبل از ارسال آنها از طریق سرور HTTP به مرورگر شما به روز می کند.

به عنوان مثال ، برای تولید صفحات وب نهایی که در مرورگر مشاهده می کنید ، ممکن است سرور برنامه یک قالب HTML را با محتویات یک پایگاه داده پر کند. سایت هایی مانند MDN یا ویکی پدیا دارای هزاران صفحه وب هستند ، اما آنها اسناد HTML واقعی نیستند ، فقط چند قالب HTML و یک بانک اطلاعاتی غول پیکر. این تنظیم ، حفظ و تحویل محتوا را آسانتر و سریعتر می کند.

۴.۸/۵ - (۱۰ امتیاز)

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.